Blog, Tips Bateri Kereta
Persoalan utama yang biasa bermain difikiran apabila bateri kereta mati, nak ganti bateri kereta basah atau kering? Betul?

Untuk anda yang sedang mencari jawapan kepada persoalan ini, kami kongsikan informasi untuk anda membuat pilihan yang terbaik bagi kereta anda. Bateri kering dan bateri basah masing-masing mempunyai kebaikannya yang tersendiri. Tapi sebelum kami bermula, kami kongsikan sedikit apa itu bateri basah dan bateri kering.

Apa Itu Bateri Basah?

Bateri basah adalah jenis bateri kereta yang memerlukan penyelenggaraan berkala, iaitu penambahan air suling (distilled water) ke dalam bateri. Air bateri perlu sentiasa dipastikan berada di tahap yang ditetapkan bagi mengelakkan ianya rosak. Kekerapan penambahan air suling bergantung pada cuaca dan penggunaan, di antara 4-6 minggu sekali.

Bateri kereta basah

Apa Itu Bateri Kering?

Bateri keringa atau juga dikenali sebagai bateri ‘Maintenance Free’ (MF) adalah sejenis bateri kereta yang tidak memerlukan sebarang penyelenggaraan. Anda hanya perlu memastikan sambungan terminal disambung dengan baik, dan bateri tersebut boleh digunakan sehingga tamat hayatnya.

Bateri Kering Century Roadmaster

Anda dah tahu apa itu bateri kereta basah dan kering? Kini kami kongsikan kelebihan dan kekurangan bateri masing masing.

Kelebihan Bateri Basah

1. Mempunyai jangka hayat yang lebih panjang (sekiranya diselenggara dengan baik)
2. Harga jualan yang lebih murah

Kekurangan Bateri Basah

1. Memerlukan penyelenggaraan berkala (4-6 minggu sekali)
2. Bateri lebih berat

Kelebihan Bateri Kering

1. Tidak memerlukan sebarang penyelenggaraan
2. Berat bateri lebih ringan

Kekurangan Bateri Basah

1. Harga yang lebih mahal (mahal RM30-40)
2. Jangka hayat (1-1.5 tahun)


Bateri Kereta Basah Atau Kering Sesuai Untuk Anda?

Sepertimana yang kami beritahu di awal artikel, hal ini bergantung kepada setiap pengguna. Bateri kereta basah sesuai untuk mereka yang cakna tentang keadaan kereta, dan sanggup meluangkan sedikit masa untuk menambah air suling ke bateri setiap 4-6 minggu sekali. Perlu diingat, sekiranya air bateri jatuh di bawah paras minima, bateri boleh rosak dan memerlukan penggantian bateri baru. Juga sesuai untuk mereka yang ingin berjimat.

Namun, sekiranya anda merupakan seorang yang pelupa, seorang yang sibuk dan tidak mempunyai masa untuk memikirkan perkara-perkara yang remeh terutama sekali penjagaan kereta, maka bateri kering adalah bateri yang paling sesuai untuk anda.

Car Battery Price Malaysia 2020

Dengan hanya menambah RM30-40 berbanding bateri basah, anda tidak perlu lagi memikirkan langsung perihal bateri kereta. Dan sekiranya anda bahagikan lebihan harga yang perlu anda bayar dengan jangka hayat bateri, anda hanya membayar lebih RM1.66/bulan (RM30/18 bulan) berbanding bateri basah yang memerlukan penambahan air suling berkala.



Anda ingin dapatkan bateri kering untuk kereta anda? Dapatkan bateri kereta kering dihantar terus ke tempat anda dalam 45 minit dengan CARPUT. CARPUT menyediakan servis penghantaran dan pemasangan bateri kereta PERCUMA. Cuma bayar harga bateri je.

Hubungi kami sekarang!

Car Battery & Bateri Kereta Malaysia
0

News, Tips Bateri Kereta

Berita baik buat korang yang berpeluh-peluh bimbang pasal kereta rosak! CARPUT kan ada…

carput, car breakdown app
Apa tu CARPUT? CARPUT ialah satu aplikasi yang dicipta khas untuk memberi perkhidmatan bantuan yang CEPAT dan PROFESIONAL untuk kerosakan kereta. Perkhidmatan yang ditawarkan oleh CARPUT bertujuan untuk membolehkan anda meneruskan perjalanan ke destinasi dengan selamat.

Kerosakan kereta yang tak diduga memang satu keadaan yang tersangat stress. Nak call member semua jauh lah, sibuk lah. Habis nak Grab pula risau kalau kereta tinggal lama kat sini. Malang memang tidak berbau.


Sesiapa pun tidak dapat gerenti kereta dapat start 100% setiap kali tapi apa yang boleh kita buat adalah sediakan payung sebelum hujan. Meh, kita tengok apa servis-servis yang ditawarkan oleh CARPUT ni.


1. Hantar dan pasang bateri kereta


2. Penundaan Kereta (Towing)


3. Bantuan Tayar Pancit


4. Servis Jumpstart


5. Penghantaran petrol kecemasan

Hantar Petrol

Pasti anda tertanya-tanya kenapa guna CARPUT?

carput app, track technician
Semua pomen CARPUT dipantau dengan teknologi GPS di mana pelanggan boleh jejak anggaran masa ketibaan pomen. Ciri ini memastikan bantuan kecemasan akan dilakukan secara telus dan cekap.

Kami faham situasi dan perasaan seseorang pemandu ketika terkandas dalam perjalanan. Sebab itu, CARPUT bermisi untuk menyediakan penyelesaian yang mudah, cepat dan lebih dipercayai untuk situasi yang terdesak.


Harga pula macam mana? Hah! Yang ni penting sebab semua nak tahu

CARPUT menawarkan harga yang patut dan telus. Sebelum mengesahkan pesanan anda, harga tetap akan tertera dalam aplikasi CARPUT tanpa caj-caj tersembunyi. Pelanggan hanya perlu bayar apa yang telah dipersetujui.

Kami bukan nak syok sendiri. Tapi senyuman in tak akan tipu.

Rating 4.9 bintang dekat Facebook membuktikan tahap khidmat pelanggan kami bertaraf tinggi. car battery delivery, carput. customercar battery delivery, carput. customercar battery delivery, carput. customercar battery delivery, carput. customercarput, customercar battery delivery, carput. customer

Apa tunggu lagi. Jangan pula kelam-kabut cari orang tolong masa tengah kecemasan nanti.

Laman web rasmi | Facebook | Google Play | Apple Store
0

News

Bateri kereta tak boleh hidup? CARPUT sedia membantu!

CARPUT ialah satu aplikasi yang dicipta khas untuk memberi perkhidmatan bantuan yang cepat dan profesional untuk kerosakan kereta termasuk masalah bateri kereta.

Kenapa Nak Guna CARPUT?
1. Bateri kereta yang berkualiti tinggi
2. Hantar dan pasang PERCUMA dalam masa 30 minit
3. Harga akan dipaparkan sebelum confirm order. Tak perlu takut kena ketuk!


Talian Tol Bebas: 1800-1800-10


Muat turn aplikasi CARPUT: bit.ly/2emmgAC

carput, car breakdown app


Tak payah nak cari kedai bateri kereta!

Kami boleh hantar ke kawasan sekitar Georgetown dan Seberang Perai termasuk Balik Pulau, Bayan Lepas, Jelutong, Gelugor, Air Itam, Batu Ferringhi, Tanjung Bungah, Butterworth, Bukit Mertajam, Perai dan banyak lagi.

Pomen CARPUT yang profesional dan berpengalaman luas akan hantar dan tukar bateri kereta baru di lokasi anda.

CARPUT telah membantu lebih daripada 15,000 kereta di KL, Penang dan JB.

tukar bateri kereta


Bateri Kereta Amaron – Bateri Kereta Yang Paling Tahan Lama!

amaron battery malaysia

Harga dari RM220

Perodua Myvi, Alza, Honda City – RM220

Proton Saga, Toyota Vios – RM230

Nak tahu harga bateri kereta anda?

> Muat turun aplikasi CARPUT untuk harga tetap: bit.ly/2emmgAC







Perlukan bantuan untuk bateri kereta anda di Penang?

Bayar untuk bateri kereta sahaja! Kami hantar dan pasang di lokasi PERCUMA! Call 1800-1800-10 sekarang atau buat pesanan dalam aplikasi CARPUT. Klik sini untuk muat turun aplikasi CARPUT: bit.ly/2emmgAC

0

Blog, Tips Bateri Kereta

Tidak dapat hidupkan kereta anda?

Pomen CARPUT boleh hantar dan pasang bateri kereta baru di lokasi anda.

* Harga Yang Berpatutan!

* Bateri Yang Berkualiti Tinggi!

* Hantar & Pasang PERCUMA!

Talian Bebas Tol: 1800-1800-10

7:00 pagi – 11:00 malam 365 hari/ setahun

Pelanggan & Pomen CARPUT

9 daripada 10 pelanggan yang berpuas hati mengesyorkan perkhidmatan bateri kereta kami:

tukar bateri kereta

car battery delivery, carput. customercar battery delivery, carput. customer















Mekanik CARPUT yang profesional dan berpengalaman luas:

mekanik CARPUTmekanik CARPUT










Produk Bateri Kereta Kami

Kochi – Harga bermula dari RM180

12 bulan waranti

amaron battery malaysia

Amaron – Harga bermula dari RM220

18 bulan waranti

bateri kereta varta

Varta untuk kereta continental

12 bulan waranti

Kawasan Liputan

Kuala Lumpur

Selangor

Seremban

Penang

Melaka

Johor Bahru

Perlukan perkhidmatan bateri kereta kami?

Hanya bayar untuk bateri kereta. Hantar dan pasang percuma.

Call 1800-1800-10 sekarang

atau

bust pesanan dalam aplikasi CARPUT.

Klik sini untuk muat turun: bit.ly/2emmgAC


CARPUT ialah satu aplikasi yang dicipta khas untuk memberi perkhidmatan bantuan yang cepat untuk kerosakan kereta termasuk masalah bateri kereta.

carput, car breakdown app
0